Mijn Ibogem – saldo diftarrekening
Mijn Ibogem is een online platform waar je je je afvalverbruik en het saldo van je diftarrekening kan opvolgen.
Stap 1: ga naar Mijn Ibogem
Klik rechts bovenaan in de groene balk op Mijn Ibogem. Doe dit best op een pc.
Heb je al een account?
Ja → Ga verder naar stap 3.
Nee → Volg stap 2
Stap 2 : een account maken
Laat je eventueel bijstaan door familie of vrienden om dit te doen.
1 Klik op ‘Registreer’ bij ‘Nog geen account’
Een account maken kan op 3 manieren:
A Op basis van vorige factuur
→ Gebruik een gestructureerde mededeling van een vorige betalingsuitnodiging of factuur.
→ Het rijksregisternummer vind je achteraan op de identiteitskaart.
Let op: Rijksregisternummer en OGM ingeven zonder tekens/spaties. Plaats geen spatie voor of na je e-mailadres. Het paswoord wordt pas geaccepteerd als het balkje groen is (raadpleeg de instructies ernaast)
B Of via ItsMe
Volg de instructies. Wat is ItsMe?
C Of via je e-ID
Stop je e-ID in de kaartlezer en volg de instructies. Mogelijks moet je eerst de nodige software installeren.
2 Je krijgt binnen een paar minuten een bevestigingsmail
Klik op de link in de mail om je registratie te bevestigen.
Geen e-mail gekregen? Controleer je ongewenste e-mail/spam (de afzender is FrameWorkS@ibogem.be).
Stap 3: Je hebt al een account
1 Meld je aan op Mijn Ibogem
Aanmelden kan op 3 manieren:
A Via e-mailadres en paswoord
B Of via ItsMe
C Of via e-ID
2 Je kan nu je verrichtingen, saldo en profiel bekijken in Mijn Ibogem.
Veelgestelde vragen
- Hoe weet ik of ik al een account hebt?
Als je je verbruik (bv. van de gft-container) momenteel al opvolgt via Mijn Ibogem, heb je al een account. Let op: Als je de betalingsuitnodigingen per e-mail krijgt, wil dat niet automatisch zeggen dat je een account op Mijn Ibogem hebt.
- Kan ik ook een account maken voor iemand anders?
Een mailadres kan slechts aan 1 klant gekoppeld zijn. Als je het account voor iemand anders wil opvolgen, doe je dat met een ander mailadres.
- Ik kan geen account aanmaken/ik heb een probleem op Mijn Ibogem.
Stuur een mail met een schermafdruk (printscreen) van het probleem naar diftar@ibogem.be.
Diftar gft Diftar rest