Mijn Ibogem – saldo diftarrekening

Mijn Ibogem is een online platform waar je je je afvalverbruik en het saldo van je diftarrekening kan opvolgen.

Stap 1: ga naar Mijn Ibogem

Klik rechts bovenaan in de groene balk op Mijn Ibogem. Doe dit best op een pc.

Heb je al een account?

Ja → Ga verder naar stap 3.

Nee → Volg stap 2

Stap 2 : een account maken

Laat je eventueel bijstaan door familie of vrienden om dit te doen.

1 Klik op ‘Registreer’ bij ‘Nog geen account’

Een account maken kan op 3 manieren:

A Op basis van vorige factuur
→ Gebruik een gestructureerde mededeling van een vorige betalingsuitnodiging of factuur.
→ Het rijksregisternummer vind je achteraan op de identiteitskaart.
Let op: Rijksregisternummer en OGM ingeven zonder tekens/spaties. Plaats geen spatie voor of na je e-mailadres. Het paswoord wordt pas geaccepteerd als het balkje groen is (raadpleeg de instructies ernaast)

B Of via ItsMe
Volg de instructies. Wat is ItsMe?

C Of via je e-ID
Stop je e-ID in de kaartlezer en volg de instructies. Mogelijks moet je eerst de nodige software installeren.

2 Je krijgt binnen een paar minuten een bevestigingsmail

Klik op de link in de mail om je registratie te bevestigen.
Geen e-mail gekregen? Controleer je ongewenste e-mail/spam (de afzender is FrameWorkS@ibogem.be).

Stap 3: Je hebt al een account

1 Meld je aan op Mijn Ibogem

Aanmelden kan op 3 manieren:

A Via e-mailadres en paswoord

B Of via ItsMe

C Of via e-ID

2 Je kan nu je verrichtingen, saldo en profiel bekijken in Mijn Ibogem.

Veelgestelde vragen

  • Hoe weet ik of ik al een account hebt?

Als je je verbruik (bv. van de gft-container) momenteel al opvolgt via Mijn Ibogem, heb je al een account. Let op: Als je de betalingsuitnodigingen per e-mail krijgt, wil dat niet automatisch zeggen dat je een account op Mijn Ibogem hebt.

  • Kan ik ook een account maken voor iemand anders?

Een mailadres kan slechts aan 1 klant gekoppeld zijn. Als je het account voor iemand anders wil opvolgen, doe je dat met een ander mailadres.

  • Ik kan geen account aanmaken/ik heb een probleem op Mijn Ibogem.

Stuur een mail met een schermafdruk (printscreen) van het probleem naar diftar@ibogem.be.

Diftar gft Diftar rest